Voor sportieve dertigers

Jezelf fit voelen in lichaam en geest

Een gezonde voeding
voor een gezond leven

Vitiv vind het belangrijk dat onze sporters niets te kort komen. Daarom hebben wij een breed assortiment aan voedingssupplementen die het sporten makkelijker kunnen maken en waardoor je je beter gaat voelen. Bijvoorbeeld voor sterke spieren en botten, maar ook een uitgebreide multivitamine als je door het gehaast, soms het eten wat sneller doet en zo te weinig vitamine en mineralen binnen krijgt. Ook zijn al onze superfoods heerlijk om te gebruiken door je smoothie als bijvoorbeeld een power boost. Kijk ook eens bij onze recepten voor deze shake’s of smoothie’s.

Sportief leven

Een drukke baan, een leuk sociaal leven en tussendoor nog even tijd vinden om regelmatig te sporten, herkenbaar? We vinden het met z’n allen steeds belangrijker om naast al onze dagelijkse bezigheden ook voldoende tijd te nemen om te gaan sporten. Een goede ontwikkeling, vinden wij. Belangrijk en onmisbaar bij zo’n sportieve levensstijl is natuurlijk goed en gezond eten.

Mensen die regelmatig en intensief sporten hebben meer voedingsstoffen nodig om de voedingswaarde in hun lichaam aan te vullen en hun spieren te laten herstellen. Dan is het goed om te weten welke voedingsproducten een goede bijdrage leveren aan je sportprestaties.

Meer energie, beter presteren en sneller herstellen

Regelmatig sporten is goed voor lichaam én geest. Je voelt je fitter en vitaler, zeker in een druk leven waar veel van je wordt gevraagd. Maar alleen met regelmatig sporten ben je er niet, juist dan is goede voeding erg belangrijk. Voor iemand met een sportieve levensstijl is extra energie belangrijk. De dag beginnen met een gezond en stevig ontbijt is dan al een stap in de goede richting. Daarnaast moet gezonde voeding ook heel gemakkelijk zijn. Snel een gezonde ‘shake’ maken of extra vitamines slikken is dé uitkomst.

Bekijk alle recepten

Welke voedingstoffen heb ik nodig?  

Ten eerste is het belangrijk om altijd goed te drinken, voor, tijdens en na het sporten. Daarnaast heeft je lichaam eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines én mineralen nodig om je spieren te herstellen. Voeding met veel proteïne of eiwitten is dan zeer geschikt om te eten na het sporten. Denk bijvoorbeeld aan een gezonde ‘shake’ met spirullina, chia zaden en goji bessen.

Bekijk energie verhogende producten

Meer weten?
raadpleeg onze voedingsdeskundige

Heb je een specifieke vraag over voeding of welke voedingstoffen voor jou persoonlijk van belang kunnen zijn? Onze voedingsdeskundige staat voor je klaar om je advies te geven over jouw persoonlijke situatie.

Neem contact op