Voor jonge gezinnen

Jezelf fit voelen in lichaam en geest

Een gezonde voeding
voor een gezond leven

Waarom is Vitiv er ook voor jonge gezinnen? Vitiv wil namelijk dat ook de jonge gezinnen met hun kinderen goed en gezond eten. Daarom hebben wij allemaal recepten op onze website om het dagelijkse eten voor jullie niet alleen maar makkelijker te maken maar ook veel lekkerder. En bovendien, kinderen die worden opgevoed met gezonde voeding zullen dit als ze ouder worden blijven gebruiken.

Gezond leven in het gezin

Iedere ouder wil het beste voor zijn kinderen, maar in het drukke gezinsleven schiet een goede en gezonde maaltijd er wel eens bij in. Een drukke baan, het huishouden, boodschappen doen, de kinderen naar sport of muziekles brengen en daarna nog tijd voor jezelf, je familie en vrienden inplannen. Een verantwoord lunchpakketje maken of een gezonde maaltijd koken is dan niet altijd haalbaar. Toch kan gezond eten ook heel eenvoudig en gemakkelijk zijn. Maak bijvoorbeeld een groene smoothie met vers fruit, bladgroente en eventueel aangevuld met Chlorella poeder. Onze Vitiv voedingsproducten helpen om gezond eten leuk, gemakkelijk én lekker te maken.

Jong leren is oud gedaan

Juist voor kinderen is gezond eten belangrijk. Als kinderen op jonge leeftijd al goed meekrijgen wat gezonde voeding is, zullen ze deze kennis ook als volwassenen goed kunnen gebruiken. Investeren in verantwoorde voeding voor kinderen werpt niet alleen vandaag zijn vruchten af, maar dus ook in de toekomst. De kunst is om gezond eten voor kinderen leuk én lekker te maken. Dat kan al met het maken van een gezonde smoothie met verse stukjes fruit en yoghurt. Kinderen die gezond eten en voldoende lichaamsbeweging krijgen zijn minder vaak ziek en zitten lekkerder in hun vel. Met een gezonde levensstijl kan je dus niet vroeg genoeg beginnen.

Bekijk concentratieverhogende voeding

Gezonde voedingsstoffen

Kinderen hebben sterke behoefte aan vitaminen, mineralen, vezels, koolhydraten, vetten en eiwitten. Veel van deze voedingsstoffen zitten in onbewerkte rauwe groente en fruit. Ook ongezouten en ongebrande noten en gedroogde rozijnen en dadels zijn rijk aan gezonde voedingsstoffen. Het zijn gezonde alternatieven voor verkeerde suikers en daardoor gezonder voor het lichaam. Pure honing en kokosbloesemsuiker zijn ook goede vervangers van suiker en door verschillende taarten, smoothies en salades te gebruiken.

Bekijk onze recepten

Meer weten?
raadpleeg onze voedingsdeskundige

Heb je een specifieke vraag over voeding of welke voedingstoffen voor jou persoonlijk van belang kunnen zijn? Onze voedingsdeskundige staat voor je klaar om je advies te geven over jouw persoonlijke situatie.

Neem contact op