Gezonder
eten

Jezelf fit voelen in lichaam en geest

gezonder Eten
voor een gezond leven

Vaak weten we wel dat we gezond moeten eten om ons lichaam in conditie te houden, maar het daadwerkelijk doen is weer een ander verhaal. In de meeste gevallen weet je niet precies wat nu echt gezond is en welke producten je wel en niet moet eten. Wij helpen je graag een handje door praktische tips te geven over hoe je snel een gezonde maaltijd voor jezelf kunt maken. We vertellen je graag welke producten gezond zijn en geven je net dat duwtje in de rug wat je helpt om ook daadwerkelijk gezond te eten.

Essentiële voedingsstoffen

Bepaalde stoffen in voeding hebben een positieve bijdrage aan de werking van je lijf. Calcium zorgt er bijvoorbeeld voor dat je botten sterk en gezond blijven en vitamine D is onmisbaar om ervoor te zorgen dat het calcium uit het eten ook daadwerkelijk in het lichaam terecht komt. Vitamine B12 is weer nodig voor het aanmaken van rode bloedcellen en het goed functioneren van het zenuwstelsel. Microvoedingstoffen zoals koolhydraten, eiwitten en vetten geven je lichaam de nodige energie. Al deze voedingsstoffen kunnen onvoldoende door je lichaam worden aangemaakt en zijn daarom essentieel in je dagelijkse voeding. De juiste dosering bepaal je in samenspraak met je (huis)arts.

Gezond eten voor kinderen

Voor kinderen is het extra belangrijk om gezond te eten, omdat zij nog volop in de groei en ontwikkeling zijn. Denk ook aan gezonde tussendoortjes zoals rozijnen, rauwe noten, groente en fruit chips of gedroogd fruit. Ook gezonde traktaties dragen bij aan een gezonde ontwikkeling van het kind.

Bekijk voeding voor meer energie

Gezond eten voor volwassenen

Net als voor kinderen, is het voor volwassenen ook belangrijk om goed te zorgen voor je lichaam door gezond en suikervrij te eten. Denk bijvoorbeeld aan gerechten met amandelen, para noten, abrikozen, kokosbloesem suiker (in plaats van tafelsuiker), kokosolie, Himalaya zout en pure biologische hagelslag.

Gezond eten voor sporters

Op het moment dat je veel beweegt en sport, is voeding erg belangrijk. Zorg overdag en na het sporten voor voldoende inname van vitamines en mineralen. Denk aan onze rauwe cacao poeder, magnesium citraat tabletten, maca poeder en hennep zaad voor extra proteïnen en anti-oxidanten. Bekijk gerust eens onze webshop of onze recepten voor inspiratie en ideeën.

Bekijk producten voor spieropbouw

Meer weten?
raadpleeg onze voedingsdeskundige

Heb je een specifieke vraag over voeding of welke voedingstoffen voor jou persoonlijk van belang kunnen zijn? Onze voedingsdeskundige staat voor je klaar om je advies te geven over jouw persoonlijke situatie.

Neem contact op